Sunday, October 26, 2008

ODBB - SATU OPTION TERBAIK UNTUK KEBAIKAN AHLI


Pertama sekali saya ucap tahniah dan terima kasih kepada Mr T kerana dengan penuh tanggungjawab berani berdepan dengan semua ahli BW dan mengakui secara berterus-terang kelemahan sistem BW sebelum ini. Saya faham, bukan mudah bagi beliau melakukan ini. A lesser man should have run away rather than facing the wrath of you, me and all the BWs members. CUBA KITA LETAKKAN DIRI KITA DALAM POSISI BELIAU SEKETIKA. Jika kita menjadi dia, apa yang akan kita lakukan dalam situasi Syarikat mengalami defisit?

An honourable leader will do anything to saves his people. Dan itulah yang telah dilakukan oleh beliau agar ahli mendapat option untuk selamatkan wang mereka. Itulah yang dilakukan oleh leader2 seperti Danial - Dreambiz International Team, Kamalblack, Aziz Success Team dan saya sendiri, setakat yang kami termampu.

Seperti yang telah dinyatakan sebelum ini, penubuhan ONEDREAMBIZ adalah usaha leader2 di seluruh Malaysia. Ucap terima kasih juga pada Mr. Danial kerana usaha beliau ini. ODBB ditubuhkan semata-mata untuk selamatkan ahli BWs. Agar JV mereka mendapat pulangan yang sewajarnya. Memang ada dan akan ada yang skeptical. Sudahpun ada yang berkata - acuannya sama sahaja. Tetapi dalam perniagaan jatuhbangun adalah perkara biasa. Siapa Tun Daim sebelum beliau yang sekarang? Berapa kali usaha beliau bengkrap sebelum berjaya? Dan yang paling penting, kepada yang sangat negatif dan skeptical di luar sana - kak jayn cuma nak tanya satu. Adakah kita mempunyai pilihan? Bagi kak jayn ODBB adalah option terbaik. Core Businessnya berdaya maju dan menepati permintaan semasa. Lagi pula, semua BWP kita di BW yang belum terbayar dan WTR yang belum habis dibayar (48 minggu) akan diserap ke dalam sistem ODBB.(Akaun illegal BW telah dikenalpasti(audit) dan dikeluarkan dari sistem ODBB sebagai langkah pembersihan - sila maklum).

Setakat ini dulu perkongsian saya pada subuh ini. Mari kita ambil masa untuk memikirkannya. Ingat! anda tidak semestinya join ODBB. Esok, saya akan terangkan Apa itu ODBB sekadar perkongsian.